torsdag 12 april 2012

Dagens träning och sommarens projekt


Den här veckan har Mimmi, vår huvudinstruktör, haft feber så jag har tagit passen hela veckan. Hon får passa på att vila och krya på sig inför sin hektiska helg. Men det har såklart gått hur bra som helst ändå, mycket tack vare mina hjälpinstruktörer som håller koll på mig. Till och med barnpassen har flutit på riktigt smidigt, som ibland kan bli lite pratiga, men det kändes som att alla verkligen gjorde sitt bästa, hela veckan.
Dagens träning började med mycket spring och många sparkar, som sedan blev mer spring och högre sparkar. Känns allt lite efter de tunga benböjen vi gjorde igår, men kände mig fortfarande relativt snabb. Sedan övergick vi till lite kampliknande övningar som är väldigt fysiskt krävande, under sex stycken 1 minuters ronder.
Vi avslutade starkt med tul, där vi på det avancerade passet gick genom alla tul från Chon-ji till Choong-moo (9 stycken), först på räkning och sen i eget tempo, allihopa med full kraft. Känns rätt mycket i ryggmusklerna, som det ska göra när man tar i när man kör tul. Det, tillsammans med benen, armarna och magen från igår har gett mig en härligt genomtränad kropp! Imorgon blir det en lugn joggingtur för att få lite blodgenomströmning i musklerna så de är återhämtade till landslagslägret som är i helgen. Det blir åtta timmar träning totalt, och då kommer jag behöva ett litet tillskott på kolhydrater för att hålla musklerna explosiva. Dessa kolhydrater kommer jag ta i form av en hemmagjord sportdryck som jag ska koka ihop i morgon. Därför kommer jag i morgon att lägga upp mitt recept på min egengjorda sportdryck.
Nu till ett annat ämne: Vårens och sommarens projekt kommer bestå av att jag ska bringa liv i denna lägenhet! Var på plantagen förut och köpte mig tre krukor, jord och tre sorters fröer – Basilika, Timjan och Persilja. I morgon ska de i jorden, och det ska bli spännande och se hur det utvecklar sig. Detta görs av ett par anledningar, inte bara för att jag känner att jag har för mycket tid (sarkasmen är svår ibland svår att få fram i text). För det första kommer det lukta gott av örterna här inne! För det andra är det alltid lite godare att äta sådant man gjort själv, och sist men inte minst så vill jag se om jag klarar av att få liv i dem. Det kommer väll dyka upp något inlägg om detta lite då och då, speciellt om det går bra!

1 kommentar:

  1. Träningarna har också gått bra för att du är så bra (bäst)! Kul att få veta vad du skulle ha jorden till, jag hade tänkt fråga om du tänkte odla egna grönsaker. :-)

    SvaraRadera