onsdag 18 april 2012

Första dagen

Resan påbörjades 07.40 från Mariestad till Skövde där jag skulle åka med min tränare och landslagscoachen, Mimmi till Landvetter där flyget avgick 12.30. På flygplatsen åt jag en räkmacka som jag först trodde var en sallad för smörgåsen syndes inte under alla räkor och majonnäs. Jag lämnade smörgåsen och åt upp resten. In på pressbyrån efteråt för att köpa en kopp kaffe och och en liten påse med mandlar utifall jag skulle bli hungrig under den kommande resan. På flygplanet fick vi en toast med kyckling, paprika och mozzarella på, som jag åt upp fyllningen på och lämnade brödet. Två timmar tog flygturen och sen efter en fyra timmars lång bussresa var vi framme. Ett väldigt fint hotell må jag säga! Har fått i mig lite mat från en fin buffé, mycket sallad och kött, de hade till och med hajkött, men hittade tyvärr inga såser.
Det fenomen att lämna smörgåsen, men äta fyllningen kan tyckas av många som ett slöseri och undran om man verkligen blir mätt. För det första bad jag inte i något av fallen om mackan, så det är inget jag medvetet valt till för att sedan kasta. För det andra ja, det mättar! Vid intag av snabba kolhydrater, som bröd, ökar blodsockret som i sin tur frisätter en stor mängd insulin för att minska och stabilisera blodsockret vilket i många fall resulterar i palt-koma och man blir strax sugen på något sött för att höja blodsockret lite. Genom att från början välja bort dessa kolhydrater får man inte den effekten, och man håller sig faktiskt mätt längre.
Nu ska vi strax ha möte, sen blir vi nog ett gäng som hade tänkt att ta en sväng runt området. Hotellet ligger vid basen till en slalombacke ett par kilometer i från centrum. Väldigt fint här, men det är en bit till tävlingshallen.

Utsikt från vår balkong

1 kommentar:

  1. Vad bra det verkar bli med maten ... du får väl inhandla en burk majo i närmaste snabbköp :) , så du får lite sås till de fina bufférätterna . Gött att veta att du får riktig mat iaf. hi , hi o att mamsen (jag) ej behöver oroa sig för "lillpojken"
    Ha det nu bäst !!

    SvaraRadera