söndag 20 maj 2012

Kisse och annat allmänt


En bild flickvännen har tagit
 I helgen var jag och min flickvän i Kungsäter och hämta en liten kattunge! Lucifer ska han heta, och ska bo hos mig i sommar. Så helgen har bjudit på många skratt, trots att han har sovit stora delar av dagarna (och hela nätterna). I övrigt så har det inte blivit mycket tränat heller, men en del promenerat, det duger gott på en helg! I veckan som kommer nu jobbar jag eftermiddag, så det blir ingen Tae Kwon-Do, men ska träna lite på gym och ut och springa lite försiktigt innan jobbet nu i dagarna.
Lyckades dra på mig ett sötsug förra helgen, som jag håller på och jobbar bort med hittills goda framsteg. Jag kommer att köra en striktare form av LCHF nu också eftersom jag inte tränar lika mycket, och då behöver jag heller inte lika mycket kolhydrater! Jag har gått upp cirka 1.5kg de senaste veckorna, beror nog på ett par saker: Jag har inte kunnat springa lika mycket, jag har kompenserat det med mer styrketräning istället och så åt jag en del sötsaker förra helgen också. Vilket jag inte kommer kalla att ”synda”, då jag anser att när man syndar när man äter sötsaker utan kontroll (femte dödssynden för katolikerna), medan man faktiskt får unna sig ibland utan att behöva känna sig skyldig till någonting.
Jag håller som sagt på och skriver på lite nya sidor där jag kommer fördjupa mig i fasta på en sida, hur min träning går ihop med LCHF på en annan. Det är de två förslagen jag har fått hittills. Men jag kommer nog även skriva en sida med lite olika böcker jag har läst på ämnet och lite om dem. Jag misstänker att nätet redan är överflödigt med sidor om kolesterol och fett och så vidare, så det är lika bra att jag fortsätter hänvisa till dem, eftersom de eventuellt vet mer än mig på dem ämnena ändå.

1 kommentar:

  1. Jag unnar mig på då och då på helger, om jag känner att jag själv vill så klart, men allt som händer på vardagar för min del är att "synda". Syndas det på vardagar, så blir det inget "unna sig någonting" på helgen! Kompensation : P

    SvaraRadera