söndag 27 maj 2012

Skön helg!


I helgen har det promenerats, åtminstone fem timmar totalt tror jag. Jag har faktiskt bränt mig lite i solen, då alla timmarna har varit topless. Min flickvän däremot blev bara jättebrun, fusk tycker jag. Men skönt har det varit ändå, plus att man nu kan Trollhättan lite bättre. De flesta timmar har även gjorts i mina barfotaskor så lite lätt träningsvärk börjar kännas i fötterna också, skönt. Kan ju även belysa att man inte kan kompensera en veckas stillasittande med en extra lång promenad till helgen.
Innan jobbet i fredags var jag hos min far och klippte gräsmattan och tog sedan den långa vägen hem på cykeln. Innan jobbat gjorde jag en riktigt god shake till lunch. Jag tog helt enkelt en stor klick grekisk yoghurt, 1dl kokosmjölk, lite vaniljpulver och lite frusna bär, ”trädgårdsbär” stod det på paketet. Körde allt med en stavmixer och drack upp. Riktigt uppfriskande i värmen! Vill man göra det ännu mer matigt kan blanda i lite proteinpulver eller ett ägg.
Jonas Colting skriver på sin blogg att han på söndag har ett seminarium i så kallad stenåldersträning, vilket jag blev riktigt sugen på men tyvärr jobbar jag i helgen så det blir antagligen inte av, men förhoppningsvis får man fler chanser.
Annars har det inte hänt så mycket i livet därför lämnar jag detta inlägg kort så ni får en chans att njuta av solen istället och jag ska avsluta mitt glas med rödvin :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar