fredag 14 september 2012

Sprungit idag!

Sov lite dåligt i natt och vaknade flera gånger, det gjorde det lite jobbigt att komma upp när klockan ringde vid nio, men det var bara att ta sig upp och slurpa i sig en kopp kaffe med en tesked kokosfett i. Efteråt begav jag mig ut för att testa mina nya skor. 9.5km på 49m2s, utan en enda blåsa under fötterna! Eftersom jag inte springer de här distanserna alls ofta (var ett par år sen sist) och så hade jag ju nya skor, så tog jag det väldigt lugnt. 5m10s per kilometer blev det i alla fall. Jag får bättra på det lite om jag ska klara hässelbyloppet under 45 minuter… men det dröjer nog någon vecka innan jag beger mig ut på en så här lång runda igen, det tar på kroppen och så är rätt tråkigt att springa långt också.
Väl hemma gjorde jag en smoothie på kokosmjölk, yoghurt, kaffe, kakao, hallon och vaniljpulver. Det blev riktigt gott, förutom att kaffet fortfarande var varmt så smoothien blev ljummen. Detta räcker inte så långt, så det fick bli en sallad från Maxi på väg till jobbet. Där kan man plocka sallad i lösvikt ur en salladsbar, vilket är riktigt smidigt och så är det lätt att välja LCHF också. Passade på att pussa lite på flickvännen Carro också, som är hos en vän i Skövde och hälsar på. Senare blir det en kebabsallad till lunch på jobbet – veckans höjdpunkt!
Till i morgon har jag gjort iordning frukost så jag slipper gå upp lika tidigt. Stekt ägg och stekfläsk, inte särskilt fantasifullt men väldigt gott! Och så står man sig länge på det. Sedan blir det en bilresa på tre timmar ner till Ljungby för att sparkas lite, ska bli kul – när man väl är framme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar