söndag 14 oktober 2012

En sen rapport

Ja, jag är seg på att skriva! Har tagit en chill-vecka, iallafall  mellan arbetspassen. Umgåtts mycket med polare och så, haft det bra helt enkelt... allt för att slippa åka hem för att packa upp och städa xD

Jag kan ju börja berätta hur det gick den  andra tävlingsdagen iallafall. Jag skulle gå den sjunde matchen i den första klassen som skulle köra halv nio på morgonen, så jag och min tränare Mimmi var där klockan åtta när de öppnade hallen. Försökte värma upp, men vi blev tillsagda att flytta på oss på grund av att våra väskor tydligen utgjorde en brandrisk , av samma anledning fick vi heller inte ta upp våra väskor på läktaren... de har tydligen andra brandsäkerhetsföreskrifter i England, vilket försvårade för oss tävlande. Iallafall så när klassen drog igång fick vi lämna fram våra tävlingsbrickor, som vi behövde för att ta oss ut och in i tävlingsområdet. Detta gjorde att vi fick stå bredvid mattan och vänta på min tur. Tror ni att det fanns plats där för att värma upp något mer? Nej, då blev vi tillsagda att inte störa domarna, vilket så klart är rätt, men det förstörde fighter-stämningen som jag ville komma in i. Ja ja, det var lika för alla iallafall!

Själva matchen kändes rätt bra, trots att matchtiden var tre minuter istället för de sedvanliga två. Jag fick gå mot en lång irländare. Det kändes som om jag drev matchen så att säga, och ledde nästan hela matchen fram till den sista slagväxlingen när det var fem sekunder kvar, och han fick någon flagga till, så det blev lika. Det betyder att vi fick fortsätta i en minut till, där det var mycket jämt, men han fick tydligen in någon träff mer än vad jag fick, så han vann den och jag var färdig med kampen. Det kändes som sagt ändå bra, och det var en bra sporre inför SM som går av stapeln den 3 november.

På lördagen var det finalgala som bjöd på en del fina matcher! Och på söndagen var det lagtävlingar, som alltid är roligt att titta på. En rapport om hur det gick för de övriga från Sverige kan ni hitta på ITF Sveriges hemsida. På söndagskvällen gick vi (flesta  svenskarna) ut och åt på ett brasilianskt steakhouse. Jag tror jag aldrig ätit så mycket kött i hela mitt liv! Det kosta typ 15 pund så fick man ta hur mycket man ville från tillbehörsbufféen, samtidigt som servitörer kom en efter en med varsitt svärd med olika köttsorter på! Lätt värt 15 pund om man är hungrig. Efter stack vi till den obligatoriska efterfesten  som följer såna här tävlingar, där vi hade grymt kul! Annars har det blivit en hel del strögande på stan. Måste säga att Brighton är grymt fint, men lite mer sol hade inte vart fel. På måndagen vakna jag halv tio och gick och åt på ett frukostställe jag hittade dagen innan. En ordentlig frukost på stekt ägg, bacon, korv och svamp, som sköljdes ner med en stor kopp kaffe... bra bakismat xD Resan hem gick bra och jag var "hemma" i Skövde halv tio ungefär där jag sov hos en kompis.

Sitter just nu och skriver detta på min nya leksak! Halvimpulsköpte en surfplatta, att ha med jag är ute på resande fot. Så kul är det inte att surfa på mobilen i nästan en vecka. Riktigt i-landsproblem, men jag är grymt nöjd iallafall :-D
Är just nu i Stockholm, hemma hos min bror. Imorgon ska jag och morsan springa hässelbyloppet, som är på en mil. Får la se hur det går efter en veckas slappande. Var ute och sprang i onsdags dock. Det blev 4,56km på 19m53s vilket ger en kilometertid på 4m22s. Alltid något ju!

Får se när jag lyckas somna, har jobbat kväll i veckan lekt med polare på nätterna  så det har blivit sent hela veckan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar