torsdag 4 oktober 2012

Tävlingsdag 1

Idag var vi på plats klockan nio i hallen. Öppningsceremonin skulle dra igång 8.15, så vi passade på att ta sovmorgon, men när vi kom så hade det inte börjat än. Det var en fin ceremoni med en town crier som höll tal som sedan följdes av lite opera. Lagom kort ceremoni tyckte jag!

Jag hade flying high sidekick som första tävlingsgren, där man ska hoppa över en ribba och sedan sparka på en planka. Vi var 125 stycken som skulle hoppa, och de tog oss inte i ordning. Det var bara att trycka sig fram och ge domaren min tävlingsbricka. Ingångshöjden var 140cm, som jag klara med god marginal. Sedan fick jag vänta en bra stund innan jag fick hoppa en andra gång. Gick runt och kolla på de andra lite.

Josefine från Skövde vann sin första match, men förlora den andra på grund av att hon hade ont i benet och hade då svårt med sparkarna. Men annars såg det väldigt bra ut. När hon var klar tog dem lunch på den mattan, då passade vi på att äta lite snabbt också. När vi kom tillbaka till hallen så hade jag cirka fem minuter på mig att byta om och värma upp innan jag skulle få köra hopp nummer två. Denna gång var höjden 150cm, som jag också klara med god marginal... Men jag träffa inte riktigt plankan, utan det blev mer på ställningen, som höll på att välta. Den sparken blev då inte godkänd.

Sen kunde jag slappna av i en och en timme ungefär innan jag behövde värma upp inför tul. Jag kände mig bra uppvärmd innan jag skulle upp, men sedan när jag väl var uppe så kändes framsida lår stela vilket påverkade stabiliteten. Annars kändes det rätt bra, och jag vann mina två första matcher. Sedan åkte jag ut mot en kille från Nya Zeeland, som sedan också vann gruppen. Vinnaren i gruppen får gå semifinal på lördag.
Är just nu på hotellet och ska äntligen duscha, sen blir det nog lite matjakt innan jag går och lägger mig för dagen :P

Imorgon kör jag på ring 5, min grupp drar igång 8.30 och jag är match nummer sju om jag räknat rätt! Det finns live streaming på www.itfworldcup2012.com men det verkar inte ha funkat så optimalt idag, så hoppas de har ordnat det till imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar