onsdag 30 januari 2013

kort inlägg om många saker


En tjusig bild från hässelbyloppet i höstas
Woohoo! Idag var det ingen is ute, så jag passade på att bege mig ut och springa en liten tur. 3.65km på 16m52s vilket ger en kilometertid på 4m37s., vilket helt okej med tanke på hur sällan jag är ute nuförtiden. Det är ju både halt och kallt ute! Jag kom på förut att jag ser nog rätt sponsrad ut när jag är ute och springer förresten. Byxor, underställ, strumpor och tröja av märket Ullmax! Bra grejer det där. Och nu kan jag ju hoppas att någon representant därifrån läser det här och ger mig riktig sponsring kanske? När jag kom hem så stretcha jag lite(!) och sedan fick jag för mig att testa att göra armhävningar. Det har ju inte gått de senaste veckorna på grund av axeln, men idag kunde jag göra 50 i rad utan problem! 50 brukar vara det jag minst klarar när jag inte har tränat armhävningar på ett tag, så anledningen till att jag slutade där var inte axeln. Ändå kan jag inte sova på den och så gör den ont i vissa lägen. Men helt klart mycket bättre! Den borde inte vara något hinder i träningarna nu. Jag får bara tänka på att inte slå så hårt med den armen nu ett tag, så att jag inte irriterar upp någonting igen. Stötar var dåligt enligt sjukgymnasten, så det är väl bäst att lyssna.

I övrigt så har jag en härlig träningsvärk i benen efter gympasset igår. Utfall med skivstång är ju grymt effektivt för den som lider brist på träningsvärk annars. Känns lite i rygg och mage också, men armarna är bra. Eftersom jag inte är på gymmet särskilt ofta brukar jag passa på att köra hela kroppen i ett pass. Det blir liksom en jämnare träningsvärk när det känns i hela kroppen istället!
På fredag får jag nycklarna till mitt nya boende i Skövde! Då blir det en sväng dit för att kolla in läget och kanske köra dit maten jag har hemma nu så jag inte glömmer den. Eller ja, jag lämnar nog så det finns frukost hemma på lördagen i alla fall. På lördag ska det bäras grejer, så jag tror jag tar morgondagen och fredag till att packa resten på istället för någon träning. Blir så svårt att pussla ihop dagarna annars. Jag har vart brutalt rastlös hemma om dagarna den senaste veckan och jag vill flytta nu!
Någon dag ska jag även skriva ett par rader om mina intryck från de två kurserna jag håller på och läser just nu. ”Näringslärans Grunder” och ”Kropp, Näring och Hälsa”, bägge från Högskolan Kristianstad, så alla videoföreläsningar är på Skånska! Älskar’t!
Jag tänkte avsluta det här inlägget med en länk till bloggen på LCHF.se. Det är ett ganska långt, men otroligt intressant inlägg som handlar om varför en köttskatt skulle vara rent av efterblivet (mina egna ord). Här kommer länken: ”Därför är köttskatt klimatkorkat och miljövidrigt.”. Ni som följer bloggen vet att jag har raljerat om det i ett par inlägg förr, som ni finner här: "Kickstart och det där med kött och grejer." och det andra inlägget är här: "För att fortsätta på det där med kött..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar